Kenapa Lelaki Bujang Mebih Memilih Janda Untuk Dijadikan Pasangan Hidup?

Tidak seluruh laki - laki lajang mencari pendamping wanita lajang.

laki - laki pula suka membina ikatan dengan wanita yang sempat menikah ataupun berpisah, karna beberapa perihal.

tetapi, masih terdapat aja pemikiran miring bila seseorang laki - laki perjaka yang masih bujangan menikahi perempuan yang sudah sempat menikah alias janda.

sementara itu, menikah dengan janda merupakan hak siapapun dalam memastikan opsi berdemokrasi.

buat itu, tidak terdapat salahnya bila seseorang laki - laki perjaka jatuh cinta pada seseorang janda.

terdapat sebagian sebab yang membikin laki - laki perjaka jatuh cinta pada janda sampai - sampai lebih memilah menikahi janda daripada wanita.

apa aja dalihnya, berikut 5 rangkumannya yang dilansir dari speedwealthy. com , sabtu (7/7/2016).

1. janda itu penyayang

para janda lazimnya mempunyai perilaku keibuan yang dapat membikin laki - laki terasa disayangi dan juga dilindungi dengan baik.

dengan perilaku keibuan yang dimilikinya itu, mereka pula lebih berusia dan juga tabah dibanding anak muda yang emosinya masih labil.

2. janda lebih mandiri

perempuan yang sudah sempat menikah pastinya mempunyai pengalaman hidup yang belum sempat dirasakan oleh para anak muda mayoritas.

lazimnya, perempuan yang menyandang status janda lebih mandiri dalam melaksanakan bermacam perihal.

kemandiriannya seperti itu yang membikin beberapa laki - laki jatuh cinta dan juga mau menikah dengannya.

3. perilaku janda lebih bijak

pengalamannya bukan cuma membikin beberapa perempuan janda lebih mandiri, tetapi pula berlagak lebih bijak.

mereka lazimnya lebih bijak dalam menanggulangi sesuatu permasalahan.

perihal tersebut pastinya membikin para laki - laki ingin menikahinya karna memerlukan wujud perempuan yang serupa itu.

4. janda tidak banyak menuntut

tidak serupa perempuan yang belum sempat menikah yang banyak tuntutan, kebanyakan janda lazimnya tidak banyak menuntut.

mereka ketahui apa yang di idamkan dan juga tidak merepotkan teman . perihal ini pula yang membikin para laki - laki lajang jatuh cinta kepadanya.

5. tidak suka mempermainkan cinta

perceraian dengan laki - laki sebelumnya diperuntukan pelajaran olehnya.

dikala memutuskan buat berulang menikah, lazimnya mereka hendak berpikir 2 kali karna tidak mau kandas berulang.

buat itu, mereka tidak suka mempermainkan cinta dan juga lebih selektif kala memilah pendamping hidup dan juga bapak buat anak - anaknya apabila sudah memiliki anak.

seperti itu 5 sebab kenapa laki - laki perjaka memilah menikah dengan janda daripada dengan wanita.

bagi konsultan dan juga matchmaker, kimberly seltzer, yang dilansir dari banjarmasinpost. co. id, kalau laki - laki memiliki pengalaman yang berubah terpaut ikatan dengan wanita.

terdapat yang sudah berpisah, terdapat yang belum sempat menikah, trik mereka membangun ikatan juga tergantung kepada orientasinya.

tetapi, bagi seltzer, wanita semestinya tidak wajib memikirkan apa yang laki - laki mau karna tiap orang memiliki kemauan dan juga kebutuhan individu.

" pikirkan apa yang kamu mau dari suatu ikatan, " jelasnya.

jadi, kala pascaperceraian kamu mau mengawali ikatan baru, tidak butuh takut apakah terdapat laki - laki yang tertarik dengan wanita yang berpisah, terlebih memiliki anak?

tetapi, kamu pula butuh mengidentifikasi, apa sesungguhnya yang membikin kamu mau mengawali ikatan baru? apakah kamu betul - betul telah siap menjalakan ikatan dengan laki - laki lain?

seltzer berkata, wanita pascaperceraian tidak butuh terasa wajib berkompetisi dengan wanita lajang, dalam memperoleh pendamping.

baginya, malah laki - laki memiliki ketertarikan tertentu terhadap wanita yang sempat menikah (janda).

" untuk laki - laki, wanita yang berpisah malah membangun ikatan lebih santai, tidak menuntut banyak, karna sempat memiliki pengalaman menikah, dan juga memiliki anak sampai - sampai waktunya tidak fokus pada sang laki - laki dan juga hubungannya. beda dengan wanita lajang, belum sempat menikah, yang lazimnya amat fokus pada hubungannya ataupun dalam menciptakan pendamping tersadu, " ucapnya.

laki - laki pula lebih menikmati ikatan dengan wanita yang sempat menikah, karna wanita ini ketahui gimana melangsungkan ikatan lantaran sudah berpengalaman.

jadi, nikmati apa juga status kamu, dan juga tidak butuh ragu menarik atensi laki - laki demi memperoleh pendamping baru yang lebih baik buat membagikan kebahagiaan dalam kehidupan kamu.

sebagian orang bisa jadi berkomentar, laki - laki perjaka yang menikahi janda cuma karna memandang harta sang janda yang kaya raya.

komentar itu tidak seluruhnya salah, tetapi tidak pula seluruhnya benar. karna, terdapat pula yang menikahi janda bukan karna harta, tetapi karna sebab lain.



banyak perkongsian dari pihak lelaki berkata mereka lebih suka berkahwin dengan perempuan yang lebih berusia. malah, terdapat di antara mereka yang menggemari sisa isteri orang ataupun janda buat diperuntukan bagaikan pendamping hidup. rasanya mengapa ya?

ya, jodoh namun terdapat tidak jawapan yang lebih pas tentang perkara ini?

sementara itu ramai wanita muda dan juga cantik - cantik. kamu boleh tengok seorang diri kanak - kanak wanita saat ini usia sekolah menengah juga dah pandai bersolek bagai, terus terlihat matang! jadi mengapa janda pula jadi opsi?

ok, nak ketahui apa keistimewaan janda di mata lelaki, cuba semak point di dasar. mana yang betul dan juga logik…

1. kerana janda pandai menggoda

jangan main - main, janda dah terdapat pengalaman, tidak butuh nak ajar berbagai mana trik nak goda suami. bahwa mampu yang tipe suka melawa, hari - hari ia bersolek buat suami!

2. kerana janda sudah sedia

dalam seluruh apa juga mereka dah bersedia buat fokus dunia rumah tangga. contoh gampang, bab anak. tidak terdapat sebutan “tak nak anak lagi” karena mereka lebih senang bila lelaki senang dengan kanak - kanak. asal lelaki bantu dan juga tidak kedekut bab nafkah. eh!

3. kerana janda bahagia kira

apa permasalahan juga, mereka boleh tolak ansur dengan suami. bisa jadi pengalaman kemudian mengajar mereka jadi lebih matang dan juga tidak berkira dengan suami dalam seluruh perihal.


4. kerana janda gampang mesra

inshaallah, mereka lebih pandai berteman dan juga bermesra dengan sesiapa juga yang hendak timbul. mereka hendak jadi lebih ramah dan juga tidak suka orang pandang rendah padanya atas ‘sejarah lalu’. jadi, tiada sebutan sombong dengan keluarga ataupun kawan - kawan keluarga belah suami. automatik ia pandai membawa diri.

5. kerana janda pandai ‘menggula’

sempat dengar orang tipe ‘mulut manis’? ya, selalunya janda pandai jaga hati. tidak butuh bubuh gula, confirm lelaki cair dengar ayat - ayat mulut dari janda!

6. kerana janda pandai menjaga

dah sempat kahwin, nyatanya kalangan janda lebih bijak menguruskan perihal rumah tangga. sepatutnya mereka tidak hendak ulang kesilapan dalam ikatan suami serupa dahulu. nak berangkat kerja ataupun balik dari kerja terdapat nasi siap lauk dasar saji. bahwa dengan anak dara belum tentu pandai masak ya. silap - silap bangun pagi juga suami kejutkan. ops! perihal kanak - kanak tidak yah cakap, mesti terurus!

7. kerana janda pandai cari rezeki

bukan nak kata anak dara tidak pandai cari uang namun pengalaman janda sempat berdiri atas kaki seorang diri menjadikan karena utama kalangan janda memiliki hati kental 2 ganda berbanding orang bujang. amat bagus, kerja apa juga tidak cerita janji uang masuk! mereka dah biasa tidak cukup tidur demi kanak - kanak dan juga uruskan perihal rezeki tanpa seseorang lelaki, jadi tidak pelik bahwa janda lebih ‘win’ bab ini.

8. kerana janda ketahui seluruh benda

masa jadi janda, merekalah bunda dan juga merekalah bapa. jadi, nyatanya mereka terpaksa ketahui seluruh barang walaupun masalah itu patutnya cuma lelaki yang ketahui. bahagia nak jawab bahwa kanak - kanak soal. yang tidak terdapat anak juga, nyatanya lebih suka gali ilmu dan juga usaha seorang diri dalam seluruh bagai perihal.

9. kerana janda pandai jaga body

mereka cukup melindungi tubuh bisa jadi karena nak terlihat menawan walaupun status janda. lebih pandai hargai body dan juga kesihatan buat elak orang pandang rendah. haaa… sempat tidak berdepan dengan janda yang mahir bab jaga tubuh? tergodaaaa….

10. kerana janda kurang belanja

iktikad belanja di mari yakni perbelanjaan kahwin. standard anak dara saat ini nilai hantarannya mesti 10 ribu ke atas. namun bahwa janda dah tidak letak harga mahal - mahal. mereka lebih pandai berjimat dan juga sasaran mereka merupakan senang dan juga terdapat masa depan kanak - kanak.

jangan marah ya… inilah jawapan mengapa janda jadi mahal! terdapat yang tidak sepakat? kamu boleh beri komentar seorang diri di bahagian komen. pemikiran tiap orang tidak sama, tetapi bila terdapat yang sepakat dengan point di atas, kamu mesti akui!



( sumber: http: //cempedakcheese. com/kenapa - lelaki - suka - janda/ )