SUBHANALLAH!!! Mengejutkan Kisah Mengharukan Kapten Dan 37 Tentera Korea Selatan Serentak Masuk Islam

Kapten san jin - gu merupakan komander briged - 11 sf, pasukan perdamaian pbb dari korea selatan yang ditempatkan di iraq. kapten san dan juga pasukannya bertugas di daerah ibril, utara iraq.

pada masa bertugas di daerah tersebut, dia senantiasa memerhatikan orang - orang muslim mengerjakan solat berjemaah di masjid, kebetulan markas pasukannya berposisi berhampiran masjid.

awal mulanya, dia amat terpegun dengan gerakan - gerakan solat. kerana mencuat kerasa tertanya - tanya, dia cuba meniru segala gerakan solat dan juga dipraktikkan dibiliknya seseorang diri. pada dini dia mempraktikkan solat, dia merasakan ketenangan yang luar biasa dan juga perasaan damai dalam jiwanya.

kerana seperti itu dia kemudan peruntukan gerakan - gerakan solat tersebut program meditasi dalam pasukan yang dia pimpin. nyatanya, sebahagian besar askar selepas mempraktikan gerakan - gerakan solat tersebut merasakan perihal yang sama serupa kapten san rasakan.

semenjak itu kapten san berinisiatif menekuni islam buat mengenalnya lebih dalam lagi, dan juga kesimpulannya dia juga memutuskan buat masuk islam.

kala niatnya mau menganut islam telah di informasikan kepada askar - askarnya, dia mengatakan, “aku telah menemui sinar kehidupan yang sebetulnya, saya mahu berposisi dalam sinar itu, dan juga sinar itu merupakan islam. ”

tanpa dia sangka, 37 askar yang dia pimpin mengangkut tangan mereka bersetuju kepada komandernya buat ikut pula menganut agama islam.






( sumber: https: //belogfadahsempoi. com/2017/06/26/subhanallah - mengejutkan - kisah - mengharukan - kapten - dan - 37 - tentera - korea - selatan - serentak - masuk - islam/ )