Doa dan Ayat Al-Quran Untuk Penyakit Jantung

Bermacam penyakit yang di derita seorang itu sesungguhnya menggambarkan tes dan juga cubaan dari allah, supaya mereka bertaubat dan juga berulang kepada allah. apabila ditimpa sakit, kita bukan lah diharap cuma berserah tanpa berupaya langsung.

antara perubatan yang boleh dicoba merupakan rawatan penyakit memakai ayat - ayat  (AL) quran. al - quran menggambarkan obat dan juga penyembuh untuk bermacam penyakit yang di tanggung manusia, baik penyakit fizikal, jiwa mahupun penyakit akibat kendala jin dan juga sihir.

sebagaimana disebutkan allah dalam surah al - isra’ ayat 82:
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا

“dan kami turunkan dari al - qur’an sesuatu yang jadi penawar dan juga rahmat untuk orang - orang yang beriman dan juga al - qur’an itu bukanlah menaikkan kepada orang - orang yang zalim tidak hanya kerugian” (al - isra’ : 82)

buat mengasuh penyakit jantung, amalkan resep dan juga kaedah rawatan ayat (AL) quran. tetapi saat sebelum itu, cara - caranya buatlah serupa berikut:

letak tangan kanan pada dada disebelah kiri dan juga bacalah kedua doa dibawah ini:

doa 1 : surah yunus ayat 57


“wahai umat manusia! sebetulnya telah tiba kepada kalian al - quran yang jadi nasihat pengajaran dari tuhan kalian dan juga yang jadi penawar untuk penyakit - penyakit batin yang terdapat di dalam dada kalian dan juga pula jadi hidayat petunjuk buat keselamatan, dan bawa rahmat untuk orang - orang yang beriman. ” (qs. yunus : 57)

doa 2 : surah fussilat ayat 44


“dan kalaulah al - quran itu kami peruntukan (teks) dalam bahasa asing, tentulah mereka hendak mengatakan: kenapa tidak dipaparkan ayat - ayatnya (dalam bahasa yang kami fahami) ? patutkah kitab itu berbahasa asing lagi rasul yang membawanya berbangsa arab?

katakanlah (wahai muhammad) : al - quran itu, jadi (sinar) petunjuk dan penawar untuk orang - orang yang beriman dan juga kebalikannya orang - orang yang tidak beriman, (al - quran itu) jadi bagaikan satu penyakit yang menutup kuping mereka (bukan penawar) dan juga dia pula menggambarkan gelap - gelita yang mengenai (pemikiran) mereka (bukan sinar yang menerangi).

mereka itu (dengan perbuatan melarikan diri dari ajaran al - quran, tidak ubahnya serupa) orang - orang yang diseru dari tempat yang jauh (masakan mereka mampu mendengar dengan betul ataupun memandang dengan nyata). ” (qs. fussilat : 44)

nota:
ayat - ayat di atas pula ada dalam kitab manzil dan juga dinamakan ayat ayat syifa/penyembuh. oleh itu mulakanlah pagi kita dengan teks ayat - ayat tersebut. insyaallah kita hendak selamat didunia dan juga diakhirat.






(sumber: aynorablogs. com )